Member

Register | Forgot Password
Login     Reset   

Category

Trainer

อ.ไววิทย์ แสงอลังการ

 Chulalongkorn University Mini-MBA Faculty of Commerce and Accountancy

Managing Director of Service Professional Co.,Ltd
วิทยากรด้าน Customer Service และ CRM
วิทยากรรับเชิญให้กับสถาบันต่าง ๆ

 

ประสบการณ์การทำงาน

  • Managing Director of Service Professional Co.,Ltd
  • วิทยากรรับเชิญหลายสถาบัน อาทิ
    • สถาบันส่งเสริมเทคโนโลยี (ไทย-ญี่ปุ่น) 
    • HR Center 
    • NTU (Thailand) 
    • สมาคมการจัดการแห่งประเทศไทย
    • บริษัท เค โนว์เลจ เมเนจเม้นท์ จำกัด 
    • ศูนย์พัฒนากลยุทธ์ธุรกิจ
    • สมาคมช้ินส่วนยานยนต์
    • ฯลฯ 
  • ที่ปรึกษา Asia Steel Factory Enterprise Co.,Ltd.
  • ที่ปรึกษา Prompt E.I.S. Co.,Ltd.
  • อดีต Customer Service Manager บ. Chevalier (Thailand)
  • อดีต Contact Center Manager บ. Advanced Contact Center (AIS Call Center)
  • อดีต Customer Service Manager บ. Federal Express (FedEx)
     

 ประสบการณ์ฝึกอบรม
 

AIS
ธนาคารกสิกรไทย
ไทยพาณิชย์
สามัคคีประกันภัย
Nestle’ (Thai)
Samsung Thailand Co.,Ltd.
ภัทรประกันภัย
กรมบัญชีกลาง กระทรวงการคลัง
สถาบันเทคโนโลยีสิรินทร์ แห่ง มหาวิทยาลัย ธรรมศาสตร์
ศูนย์หนังสือ จุฬาฯ
Sony Device
Perrier Vittel
Thai Bridge Stone
Ricoh
บุญถาวร
Standard Chartered
Unithai Group
N.Y.K. Line (Thailand)
Fuji Koki
MMP International
MPM Technology Thailand
Phillip Electronic
Emerson Climate
กลุ่มบริษัท สยามรามา
Hitachi Construction
Siam Preserved Food
มิตรแท้ ประกันภัย
TECO
Thai Sinthered
กระจก พีเอ็มพี-เซ็นทรัล
ผลิตภัณฑ์วิศวกรรมไทย
รพ. โพธาราม ราชบุรี
รพ. ภาชีอยุธยา
DHL
DHL Excel Supply Chain
Siam Makro
Zuellig Pharma (Thailand)
Nissan South East Asia
Sanmiguel Beer
Summit Windmill
Yan Wor Yun
Open Source Limited
F&N United Limited
สมาคม ธุรกิจรับสร้างบ้าน
Salee Priniting
RodenStock
Call Voice เซรามิคอุตสาหกรรมไทย (SCG Group)
TCC Capital Land
TCC Technology
Reed Tradex
Harn Engineering Group
Eureka Design
Kerry Siam Logistic
สภาอุตสาหกรรม แห่งประเทศไทย
มีนบุรีรับสร้างบ้าน
BioTec
Siam Sempermed
Thai Container (TCC)
Specialty Tec Corporation
Premas (Thailand)
บริษัท ไทยยานยนต์
PATA Chemical Machinery
NECTEC
BTS
ธนายง
ส.ว.ท.ช. กระทรวงวิทยาศาสตร์
CAT Telecom
กรมเศรษฐกิจการคลัง กระทรวงการคลัง
PTT (ปตท.)
Yamaha Motors
Betagro
CPPC PCL. (CP Group)
CP RAM (CP Group)
HOYA
Central Retail (CRC Group)
Siemens
Honda group
กลุ่ม โรงพยาบาลกรุงเทพ
ADIDAS
TIPCO
Surapol Food
Ocean Insurance

หัวข้อบรรยาย

Customer Service Part
             “Service Mind” the key of success
             Service Excellence Improvement 
             Communication for Service Excellence
             Customer Complaint Handling
             Service Strategy Management
             CRM & CEM
Human Improvement Part
              Team Building for perfect Team
              Change Attitude for success company
              Communication Improvement for Excellence Company
              Train the Trainer
              Power of Presentation
              Selling with Service Mind
              People Management for Team Leader
              Key Success for Leadership
              Coaching Skill
      
       Systematic Problem Solving and Decision Making (SPSDM)
      
       การสร้างสัมพันธที่ดีในองค์กร
      
       Change Management for Key Person